Vi är Empress

Helena.png

Helena Svensson

Helena har en bakgrund inom sälj, marknad och affärsutveckling och har spenderat de senaste 11 åren i Kina med att hjälpa utländska varumärken och företag in- samt växa på den kinesiska marknaden.

Helena började sin Kina-resa 2005 då hon efter gymnasiet bestämde sig för att utforska Shanghai och studera mandarin. Idag har Helena en examen i nationalekonomi från Lunds universitet och är flytande på mandarin.

 - Jag lockades av pulsen och alla de möjligheter Shanghai erbjöd under mina första år här. När jag sedan började lära mig språket och förstå mig på den kinesiska kulturen så öppnades en helt ny värld upp för mig och som fortsätter inspirera mig än idag.

Helena har jobbat inom olika industrier i Kina med fokus på logistik, luftrening, lojalitetsprogram och de senaste åren med ett stort fokus på e-handel och digital marknadsföring för konsumentvarumärken.


 
DSC06400_EMMA_LIGHT copy.jpg

Emma Hellbom Ajoje

Emma har en bakgrund som politisk rådgivare i näringsfrågor och har under de senaste åren arbetat med projektledning för såväl konsument- som industriföretag som vill etablera en digital närvaro i Kina.

Emma kom till Kina första gången 2012 som utbytesstudent och har sedan dess bott i Kina under ett flertal år. Emma är utbildad statsvetare från Uppsala universitet och har även studerat nationalekonomi och mandarin.

- Det som gjort starkast intryck på mig under mina år i Kina är hur snabbt den digitala utvecklingen skett och hur de innovativa digitala lösningarna både förenklat och effektiviserat människors liv. Varje dag är det en ny trend på nätet och det gäller att vara snabb på bollen.

Emma har hjälpt konsumentföretag inom såväl mode som sport & hälsa och heminredning, men även B2B-företag inom tillverkningsindustrin att sälja och marknadsföra sig digitalt på den kinesiska marknaden.


 

Empress Consulting är en oberoende konsultbyrå och specialister på e-handel och digital marknadsföring på den kinesiska marknaden.

Vi har en stor passion för Kinas digitala tillväxt och många års erfarenhet av att driva västerländska varumärkens e-handelsbutiker på den kinesiska marknaden. Dessa kunskaper vill vi dela med er.

Vi lägger stor vikt på kundrelationer och vår affär bygger på förtroende mellan oss, våra kunder och nätverk så att ni som varumärke alltid ska känna er trygga vid en etablering på den kinesiska marknaden.

Vi kan det digitala Kina och tillsammans med oss blir er e-handelssatsning i Kina mycket enklare.