ONLINEKURS:
E-handel & digital marknadsföring i Kina

I den här kursen får du kunskap om Kinas digitala marknad och en förståelse för vad som gjort Kina till världens största e-handelsmarknad. Kursen går bland annat igenom hur det digitala ekosystemet i Kina är uppbyggt och hur de mest populära kinesiska plattformarna används av såväl varumärken som konsumenter.

Kursinnehåll:

  • Kinas digitala utveckling

  • Konsumentbeteenden online

  • Kinesisk affärskultur

  • Kinesiska digitala plattformar och dess funktioner

  • Hur man arbetar med digitalt innehåll i Kina

  • Kinesiska shoppingfestivaler (t.ex. Double 11)

  • Live video shopping

  • Hur gamification och group buying används för att engagera kunder

  • KOLs

  • E-handelstrender som t.ex. New Retail & Social Commerce

  • Hur man hittar lokala samarbetspartners

  • Praktiska tips inför en Kina-etablering

 

AVSNITT 1:
Kinas digitala utveckling

Här kan du ta del av avsnitt 1 Kinas digitala utveckling och avsnitt 2 Konsumentbeteenden & kinesisk kultur.

För att ta del av hela kursen på vår YouTube-kanal klicka här!

 

AVSNITT 2:
Konsumentbeteenden &
kinesisk kultur