ONLINEKURS:
E-handel & digital marknadsföring i Kina
I den här kursen får du kunskap om Kinas digitala marknad och en förståelse för vad som gjort Kina till världens största e-handelsmarknad. Kursen går bland annat igenom hur det digitala ekosystemet i Kina är uppbyggt och hur de mest populära kinesiska plattformarna används av såväl varumärken som konsumenter.
Kursinnehåll:
Kinas digitala utveckling
Konsumentbeteenden online
Kinesisk affärskultur
Kinesiska digitala plattformar och dess funktioner
Hur man arbetar med digitalt innehåll i Kina
Kinesiska shoppingfestivaler (t.ex. Double 11)
Live video shopping
Hur gamification och group buying används för att engagera kunder
KOLs
E-handelstrender som t.ex. New Retail & Social Commerce
Hur man hittar lokala samarbetspartners
Praktiska tips inför en Kina-etablering
AVSNITT 1:
Kinas digitala utveckling
Här kan du ta del av avsnitt 1 Kinas digitala utveckling och avsnitt 2 Konsumentbeteenden & kinesisk kultur.
För att ta del av hela kursen på vår YouTube-kanal klicka här!