Kvalitativa marknadsintervjuer
av den kinesiska marknaden

STRAT7+ är en global marknadsförings- och kundanalysbyrå som specialiserar sig på kundcentrerad affärstillväxt och transformation.

För att få insikter om kundpreferenser och kinesiska marknadstrender för sin kund – svenska möbelföretaget IKEA – anlitade de Empress Consulting för lokal expertis och utförande av projekt.

Under projekten genomförde Empress Consulting kvalitativa marknadsintervjuer för STRAT7+/IKEA på den kinesiska marknaden som inkluderade:

  • Rekrytering av respondenter utifrån specifika kundsegment

  • Genomförande och inspelning av intervjuer

  • Transkription

  • Sammanställning och leverans av nyckelresultat till kunden

  • Projektledning

Projektet resulterade i värdefulla marknadsinsikter för kunden och en vägledning för dess produktutveckling och kommunikationsstrategi på den kinesiska marknaden.

Lyhörda, säker leverans, hög kvalitet med det lilla extra och kul att samarbeta med!

— Annika Waller, Partner & Senior Business Advisor STRAT7+