Kvalitativa marknadsintervjuer
av den kinesiska marknaden
STRAT7+ är en global marknadsförings- och kundanalysbyrå som specialiserar sig på kundcentrerad affärstillväxt och transformation.
För att få insikter om kundpreferenser och kinesiska marknadstrender för sin kund – svenska möbelföretaget IKEA – anlitade de Empress Consulting för lokal expertis och utförande av projekt.
Under projekten genomförde Empress Consulting kvalitativa marknadsintervjuer för STRAT7+/IKEA på den kinesiska marknaden som inkluderade:
Rekrytering av respondenter utifrån specifika kundsegment
Genomförande och inspelning av intervjuer
Transkription
Sammanställning och leverans av nyckelresultat till kunden
Projektledning
Projektet resulterade i värdefulla marknadsinsikter för kunden och en vägledning för dess produktutveckling och kommunikationsstrategi på den kinesiska marknaden.
Lyhörda, säker leverans, hög kvalitet med det lilla extra och kul att samarbeta med!
— Annika Waller, Partner & Senior Business Advisor STRAT7+